25 Januari 2009

tak kenal maka tak kenal la kita..

bismillahirrohmanirrohim
assalamualaikum..pembuka bicara..
aku ni pendiam,
adekala agak ramah bergantung pade orang yg aku dok berbual tu,
tp bl dh kenal dan skepala dgn aku
aku jd org yg byk ckp..
aku tak suke ngadu masalah aku kt sapa2,
paling dekat pun aku suke bkongsi dengan ibu kesayangan,
sebab bile habis skola, aku ade jumpe ramai teman
tapi belum ade yg sesuai..ade sorang je kot yg ku kire bolehla..
kami dalam meyelami hati budi masing2 dalam membina ukhwah sejati
tapi apepun aku sabar menanti kehadiran2 sahabat2 yg sejati
agar hidupku tak sunyi seperti 2 tahun ini..
penantian dengan kesabaran..
mungkin diriku yg bermasalah,,jadi insyaAllah
aku harus mengambil langkah pembaik pulih

agar orang sekeliling mudah mendekati dan merapatkan diri padaku
banyak yg ku belajar dari kesilapan lalu

rahsia bersahabat..
IKHLAS, x mharapkan ape2.. jgn hrp bila kita baik pada dia,dia akan balas budi kita?, bila kita jadi pendengar yg baik,kita mengharapkan dia juga jadi pendengar yg baik? INGAT JANGAN HARAP KAN APA2..kerna itu akan menggugat ukhwah persahabatan dan akan menyebabkan kita tak senang dgn sahabat kita,inikah yg dikatakan ikhlas? belum cukup lagi..ikhlas kan betul2 diri kita.barulah kita berlapang dada dlm setiap perkara. dan terima seadanya dia.
moga kita dapat jadi sahabat yg ikhlas..insyaAllah :)

Tiada ulasan:

cari

cari

Reminder for me and you

Reminder for me and you

ayuh para mujahid dan mujahidah!

ayuh para mujahid dan mujahidah!