28 Jun 2009

mari berdoa yok!

ni sedikit aku nk kongsi doa seorg ulamak malaysia yg bila ditanya wartawan ape rahsia berdoa sehingga boleh mengeluarkan air mata.. rahsianya kenangkanlah nikmat yg Allah beri pada diri..
amat besar nikmat yg dikecapi..kenangkan, flash back kan, setiap hembusan nafas, nikmat hidup dalam Islam, dan sebagainya..

di antara doanya ;
" Ya Allah, tolong ingatkan aku kepadamu agar aku dapat kenang budi nikmatMu,..
dan berilah aku kekuatan supaya aku dapat beramal kepadaMu secara yang baik.."

dan doa dari sumber lain,

" Ya Allah berilah cintaMu kepadaku seperti mana Engkau berikan cintaMu kepada nabiMu, kepada keluarga baginda dan para sahabat2, orang2 soleh, orang2 bertakwa yg takut kepadaMu, para ulamak, para syahid dan mujahidin.."

dan tambahan,

Ya Allah tolonglah aku ingat kepadaMU, tolonglah aku mensyukuri nikmatMU, dan tolonglah aku memperelokkan amal ibadatku.. (lebih kurang macam doa yang first tu)

apapun doala macam mana pun,layan jiwang masing-masing. lagi jiwang,lagi bagus.
kita tidak ada apa. nak buat baik,jika Allah tak izinkan,tak dapat kita buat baik.
tanpa kasih sayang Allah,siapalah kita.

http://gurindamrasa.blogspot.com


Tiada ulasan:

cari

cari

Reminder for me and you

Reminder for me and you

ayuh para mujahid dan mujahidah!

ayuh para mujahid dan mujahidah!