12 Disember 2009

aku tersenyum

"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya. (Mereka berdo'a): "Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami tersalah. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebankan kepada kami beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tak sanggup kami memikulnya. Beri ma'aflah kami; ampunilah kami; dan rahmatilah kami. Engkaulah Penolong kami, maka tolonglah kami terhadap kaum yang kafir. " (al-Baqarah:286)



ada beberapa perkara membuatku tersenyum hari ini, kerana apa yang aku hajati termakbul, moga Allah terus mempermudahkan pencarian aku, dia dan anda. dan sebagai penguat diri aku ingin berkongsi kata-kata di bawah ini

Aku meminta pada TUHAN setangkai bunga segar, di beriNYA kaktus berduri.Aku memintaNYA kupu kupu,di beriNYA ulat bulu.Aku sedih dan kecewa.Namun... kemudian kaktus itu berbunga indah sekali. ulat bulu itu pun menjadi kupu2 yang sangat cantik. itulah jalan TUHAN, indah pada masanya, TUHAN tidak memberi apa yang kita harapkan, tapi memberi apa yang kita perlukan. kadang kala kita sedih kecewa dan terluka. tetapi jauh di atas segalanya DIA sedang mengatur yang terbaik untuk hidup kita.

dan aku juga mendapat khabar sedih
kini aku sedang menunggu 1 hikmah yang belum terjawab.
doakan diriku tabah dan Allah memberikanku petunjuk dalam memilih apakah terbaik buat diriku pada masa hadapan. Sesungguhnya, aku berserah kepadamu,sesungguhnya Engkau yang Maha mengetahui apa yang terbaik buat diriku.

Alhamdulillah, sudah ada dua kata-kata bernilai di komen,terima kasih. teruskan memberi pandangan anda pada post entry salam 1 perkongsian, sama ada menambah atau membidas terpulang pada pengetahuan anda.

fatimah on~http://gurindamrasa.blogspot.com

Tiada ulasan:

cari

cari

Reminder for me and you

Reminder for me and you

ayuh para mujahid dan mujahidah!

ayuh para mujahid dan mujahidah!