05 Disember 2009

lahirnya ke muka bumi



Dapatkan Mesej Bergambar di Sini



seorang insan iaitu aku! selamat hari lahir buat diriku..moga Allah perkenankan segala hajatku..amin..

genap sudah usiaku 22 tahun.
di kala usia begini..fikiranku tidak lagi mahu merancang untuk kahwin cepat
aku risau sebenarnya..aku ini masih kebudak-budakkan..aku gagal menjadi "anak dara" yang boleh diharapkan..aku gagal. melainkan bakal suamiku tidak kisah keh3 (yelatu..)

genap sudah usiaku 22 tahun.
dikala usia begini,aku masih melalui pengajian diploma yang memerlukan satu setengah tahun lagi untuk aku meraih diplomaku..oh Tuhan,berikan kekuatan,kesabaran dan kejayaan..dikala ramai yang seusia denganku sudah ke peringkat degree..praktikal..kerja..kahwin..ada anak comel..

genap sudah usiaku 22 tahun.
aku sudah tidak mahu berada dalam dunia kegelapan..otak ku makin memikirkan masa depan diri dan masyarakat dalam memartabatkan gaya hidup dunia Islam.. zaman nubuwwah dan khilafah menjadi impian dan inspirasi..bilakah islam kan tertegak kembali,satu perjuangan yang masih jauh melihatkan situasi ummat islam sekarang yang tenggelam dalam penyakit hati dan cinta dunianya..apakah dakwah yang perlu dilakukan..

...genap sudah usiaku 22 tahun..aku sudah tidak tahu apa lagi yang mahu dicoretkan..

selawat dan salam ke atas junjungan mulia nabi Muhammad s.a.w..


fatimah on~http://gurindamrasa.blogspot.com

Tiada ulasan:

cari

cari

Reminder for me and you

Reminder for me and you

ayuh para mujahid dan mujahidah!

ayuh para mujahid dan mujahidah!